Staffan Olsson och Pandox förlänger samarbetet

19 maj, 2011, 13:49
* { font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px;} td { padding: 3px; } }

PRESSMEDDELANDE 19 MAJ 2011

Staffan Olsson och Pandox förlänger samarbetet

Svenska Handbollförbundet har med stöd av Pandox träffat en överenskommelse med Staffan Olsson om att förlänga förbundskaptensuppdraget i ytterligare två år. Lösningen innebär att Staffan kommer att arbeta heltid som förbundskapten och därtill med marknadsföringsfrågor hos Pandox.

Uppgörelsen gör det möjligt för Staffan Olsson att stanna i Sverige och leda det svenska landslaget tillsammans med Ola Lindgren. Därmed är förbundskaptensfrågan löst inför Sveriges OS-satsning i London 2012 samt EM i Serbien och VM i Spanien 2013.

"Det är oerhört glädjande att vi lyckats hitta en förlängning med Staffan där vi får kontinuitet i det viktiga förbundskaptensarbetet samt att vi därmed säkerställer att svensk handboll har ett ledarskap i världsklass genom Staffan Olsson och Ola Lindgren", säger Svenska Handbollförbundets ordförande Hans Vestberg till vardag VD på Ericsson.

"Vidare kan jag konstatera att lösningen med Pandox är ett utmärkt exempel på samarbete mellan idrotten och näringslivet. Något vi gärna ser mer av", tillägger han.

Efter Sveriges VM-succé ökar Svenska handbollsförbundet takten och etablerar ett utvecklingsbolag som kommer att arbeta med kommersiella frågor för svensk handboll. Planen är att förbundskaptenerna ska kunna bidra i detta arbete.

"Denna lösning har hela tiden varit mitt önskealternativ bland de erbjudanden som funnits. Nu får jag ännu bättre förutsättningar att tillsammans med Ola leda det svenska handbollslandslaget. Vi har tre stora mästerskap att planera och genomföra de närmsta två säsongerna så något dubbelarbete med någon förening var inte möjligt. Att Pandox är med i bakgrunden skapar stabilitet och ger mig möjlighet att bredda min yrkesmässiga plattform", säger Staffan Olsson.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Hans Vestberg
Ordförande Svenska Handbollförbundet
hans.vestberg@handboll.rf.se

Staffan Olsson
Förbundskapten
staffan.olsson@pandox.se
+46 8 506 205 50

Anders Nissen
VD Pandox
anders.nissen@pandox.se
+46 708 46 02 02

Pandox är en av Europas ledande aktörer på hotellfastighetsmarknaden rörande geografisk spridning, antal hotell, varunamn och storlek. I portföljen ingår 121 hotell, elva operativa verksamheter, med 24 800 rum belägna i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Storbritannien, Schweiz, Bahamas och Kanada. Pandox hotell drivs i olika driftsformer under välkända varunamn som Scandic, Hilton, InterContinental, Hyatt, Radisson Blu, Crowne Plaza, Holiday Inn, Clarion, Comfort, Quality, Elite, First, Rica, Park Inn, Ibis, Best Western, Rantasipi, Omena eller genom oberoende distributionskanaler. Pandox ägs av Eiendomsspar AS och Sundt AS.

Bifogas: Pressmeddelande i sin helhet