Holiday Inn Brussels Airport vände krisen till en möjlighet

När covid-19-pandemin slog till valde man på Holiday Inn Brussels Airport att vända krisen till en möjlighet. Med ett tomt hotell genomförde man stora, efterlängtade renoveringar av samtliga rum och publika ytor för att göra hotellet i toppskick inför gästernas återkomst.

11 januari 2022

”Vi hade de äldsta badrummen bland hotellen i närområdet och många recensioner beskrev att rummen var utdaterade. De närliggande hotellen har nyligen renoverat sina produkter och vårt hotell var då inte lika attraktivt jämfört med dem. Dessutom var marknaden mycket svag till följd av pandemin. Men det var inte enbart negativt – det visade sig vara det perfekta tillfället att påbörja en stor renovering utan att det skulle påverka intäkterna alltför negativt”, säger Evangelos Cambouris, hotelldirektör. 

Ett av målen med renoveringen var att modernisera rum- och badrum gällande material, färgval och den allmänna helhetskänslan. Och naturligtvis med en lokal och hållbar prägel. I renoveringen samarbetade hotellet bland annat med lokala designers för delar av inredningen. Lampor och marmor återanvänds från ett annat Pandox-hotell i Bryssel: nhow Brussels Bloom.

Dessutom har de publika ytorna genomgått en stor förändring. Hotellet har fått ett 250 kvm stort, fullt utrustat gym. Den tidigare poolen har ersatts av två nya mötesrum om cirka 90 kvm. Hotellet har fått en profil som är tänkt att locka affärssegmentet.

”Vi ville skapa en miljö­ där våra konferensgäster kan inspireras. Nya avdelningar för möten eller kaffe med utsikt över våra stora trädgårdar och med udda detaljer som du inte förväntar dig att hitta i en så kallad "företagsmiljö­". Vi älskar att överraska”, säger Evangelos Cambouris.

Holiday Inn Brussels Airport är ett fullservicehotell med 310 nyrenoverade rum. Pandox förvärvade hotellet 2007 och både äger fastigheten och sköter driften.

Läs mer om hotellet här.