Pandox tecknar nytt hyresavtal med Scandic i Stockholm

3 jul, 2023, 08:00

Pandox AB (publ) har tecknat ett hyresavtal med Scandic Hotels Group för ett nytt Scandic Go vid Fridhemsplan i Stockholm. Hyresavtalet, som träder i kraft under andra halvåret 2024, är omsättningsbaserat med garanterad miniminivå och har lång löptid.

”Det är spännande att få vara en del av Scandics expansion inom ekonomisegmentet med ett nytt attraktivt hyresavtal vid Fridhemsplan i Stockholm. Vi förvärvade hotellfastigheten tidigare i år med en tydlig vision för hur den skulle kunna utvecklas. Avtalet med Scandic visar att vi har en unik affärsmodell där vi tillsammans med starka samarbetspartners kan skapa värde i både hotellverksamhet och hotellfastighet”, säger Liia Nõu vd för Pandox.

Hotellet kommer under 2023 fortsatt drivas under ett fast hyresavtal med nuvarande operatör, därefter stänger hotellet för renovering med planerad återöppning sensommaren 2024 som ett Scandic Go och Scandic som hyresgäst.

En viktig del av renoveringen utgörs av tekniska investeringar för att möjliggöra en BREEAM-certifiering av hotellfastigheten.

Pandox förvärvade hotellfastigheten i februari 2023 under namnet Best Western Fridhemsplan.

Liia Nõu, vd, +46 (0)8 506 205 50
Anneli Lindblom, CFO, +46 (0) 765 93 84 00
Anders Berg, SVP Head of Communications and IR, +46 (0) 760 95 19 40

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 juli 2023, kl. 08:00 CEST.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 158 hotell med cirka 35 600 rum i 15 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se