Pandox Hotellmarknadsdag 2023: The hotel market in a multisphered world

21 nov, 2023, 12:00

Pandox håller idag sin årliga Hotellmarknadsdag. Temat är ”The hotel market in a multisphered world” med fokus på hur framförallt geopolitiska förändringar påverkar hotellefterfrågan, hotellinvesteringar och konsumentbeteende.

”De geopolitiska skiften som nu sker i världen innebär både hot och möjligheter för hotellsektorn. Vi vill med årets hotellmarknadsdag förstå drivkrafterna bakom skiftet, skapa insikt om dess effekter på vår industri och förhoppningsvis också kunna inspirera deltagarna till goda affärsbeslut”, säger Liia Nõu, vd på Pandox.

Årets Hotellmarknadsdag är den 28:e i ordningen och länken till webbsändningen finns på https://www.pandox.se/sv/hotellmarknadsdagen/hotellmarknadsdagen-2023/ med start kl. 13:00 CET. Det kommer också att vara möjligt att se sändningen i efterhand.

Liia Nõu, vd, +46 (8) 506 205 50
Anders Berg, SVP Head of Communications and IR, +46 (0) 760 95 19 40
Erik Ax Rabaeus, Director Communications & IR, +46 (0) 707 13 77 06

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 november 2023, kl. 12:00 CET.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 159 hotell med cirka 35 800 rum i 15 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se