Inbjudan till presentation av Pandox delårsrapport januari–juni 2022

1 jul, 2022, 10:00

Pandox AB (publ) publicerar delårsrapporten för perioden januari–juni 2022 den 15 juli 2022 kl. 07:00 CEST, med efterföljande webbsänd telefonkonferens kl. 14:00 CEST.

Hållpunkter (CEST)

07:00 – Delårsrapporten publiceras via Cision och www.pandox.se
12:00 – Presentationsmaterial publiceras på www.pandox.se
14:00 – Webbsänd telefonkonferens med
                Liia Nõu, vd
                Anneli Lindblom, CFO

En separat presentation om den internationella hotellmarknaden, fristående från Pandox resultatpresentation, hålls därefter av Thomas Emanuel, Senior Director, STR.

För att delta via telefon, vänligen använd något av nedanstående nummer:

SE: +46 8 505 163 86

UK: +44 20 319 84 884

US: +1 412 317 6300
Pinkod: 1545315#

För att följa presentationen via webbsändning, vänligen använd följande länk: https://tv.streamfabriken.com/pandox-q2-2022

En inspelad version av webcasten kommer att finnas tillgänglig på www.pandox.se.

Erik Ax Rabaeus, Director, Communications and IR, +46 (0) 707 13 77 06

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 juli 2022, kl. 10:00 CEST.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 156 hotell med cirka 35 500 rum i 15 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se