Pandox plattform för värdeskapande i fokus på dagens kapitalmarknadsdag

9 maj, 2019, 08:30
Pandox AB (publ) arrangerar en kapitalmarknadsdag idag i Stockholm. Under dagen kommer bland annat Pandox strategiska position och företagets drivkrafter för tillväxt att beskrivas. Utgångspunkten är Pandox plattform för värdeskapande som bidragit till att företaget kunnat växa snabbare än hotellmarknaden över tid.

Från Pandox medverkar Anders Nissen (VD), Liia Nõu (CFO), Jonas Törner (SVP Business Intelligence), Caroline Tivéus (Director Sustainable Business) och Anders Berg (SVP Communications and IR).

Agenda (CEST)

12:00 Registrering
13:00 Presentationer (strategisk och finansiell position)
14:00 Paus
14:20 Presentationer (drivkrafter för tillväxt och slutsatser)
15:00 Q&A

Kapitalmarknadsdagen webbsänds med start kl. 13:00 CEST.

För detaljerad agenda, presentationsmaterial och länk till webbsändning vänligen se https://www.pandox.se/events/capital-market-day/capital-market-day-2019/.

Vänligen notera att presentationsmaterialet publiceras ca. 12:15 CEST.

Anders Nissen, CEO, +46 (0) 708 46 02 02
Liia Nõu, CFO, +46 (0) 702 37 44 04
Anders Berg, Head of Communications and IR, +46 (0) 760 95 19 40

Informationen lämnades för offentliggörande den 9 maj 2019 kl. 08:30 CEST.

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 144 hotell med cirka 32 300 rum i 15 länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se.