Pandox fullföljer förvärvet av Norgani AS

22 okt, 2010, 12:06

PRESSMEDDELANDE 22 oktober 2010

Pandox fullföljer förvärvet av Norgani AS

Pandox fullföljer förvärvet av hotellfastighetsbolaget Norgani AS sedan villkoren för affären uppfyllts. Tillträde sker den 4 november. Pandox träffade avtal om att förvärva Norgani AS den 24 augusti 2010, vilket tidigare meddelats.

Villkoren för affären omfattade bland annat finansiering och godkännande av berörda konkurrensmyndigheter. Då dessa villkor nu är uppfyllda fullföljer Pandox förvärvet. Genom förvärvet skapas ett av Europas ledande hotellfastighetsbolag med en portfölj som omfattar 121 hotell och 25 000 rum i tio länder.

Anders Nissen
VD Pandox AB
+46 (0)8 506 205 50
+46 (0)7 084 602 02
anders.nissen@pandox.se

Liia Nõu
CFO Pandox AB
+46 (0)8 506 205 80
+46 (0)7 023 744 04
liia.nou@pandox.se

Pandox är en av Europas ledande aktörer på hotellfastighetsmarknaden rörande geografisk spridning, antal hotell, varunamn och storlek. I portföljen ingår 121 hotell, tio operativa verksamheter, med 25 000 rum belägna i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Storbritannien, Schweiz, Bahamas och Kanada. Pandox hotell drivs i olika driftsformer under välkända varunamn som Scandic, Hilton, InterContinental, Hyatt, Radisson Blu, Crowne Plaza, Holiday Inn, Clarion, Comfort, Quality, Elite, First, Rica, Park Inn, Ibis, Best Western eller genom oberoende distributionskanaler. Pandox ägs av Eiendomsspar AS och Sundt AS.