Pandox hyr ut verksamheten för Hotell Park i Södertälje

7 maj, 2009, 09:54
Stockholm 7 maj 2009

HYR UT VERKSAMHETEN FÖR HOTELL PARK i SÖDERTÄLJE

Pandox har träffat avtal om att låta Choice Hotels Scandinavia sköta driften av Hotell Park i Södertälje. Det sker genom ett omsättningsbaserat hyresavtal. Hotellet som har 157 rum, och är beläget i centrala Södertälje, kommer från den 1 juni 2009 att drivas av Choice Hotels.

Pandox förvärvade både fastigheter och operatörsrörelserna för Best Western Hotell Skogshöjd och Quality Hotel Park i Södertälje i början av 2007. Sedan dess har Pandox arbetat aktivt med att ytterligare utveckla de två hotellen.

Park Hotel har ompositionerats genom en omfattande renovering och verksamheten utvecklats till en sådan hög standard att hotellet nu är redo att hyras ut. För Hotell Skogshöjd har Pandox tidigare träffat avtal med Scandic om den operativa driften och hotellet genomgår för närvarande ett renoverings- och uppgraderingsprogram.

"Båda dessa hotell är bra exempel på att det går att skapa värden genom att utveckla och omstrukturera såväl hotellfastigheter som själva verksamheten. Något som är kärnan i vår verksamhet" säger Anders Nissen, VD på Pandox.

Anders Nissen                                            Erik Hvesser
VD                                                             Affärsområdeschef
Pandox AB                                                 Pandox AB
+46 (0)708 46 02 02                                    +46 (0)70 77 00 119
anders.nissen@pandox.se                          erik.hvesser@pandox.se

Pandox är en av de ledande aktörerna på hotellfastighetsmarknaden i Europa. I portföljen ingår 45 hotell, varav nio operativa verksamheter, med sammanlagt drygt 10 800 rum belägna i Sverige, Danmark, Tyskland, Belgien, Storbritannien, Schweiz, Bahamas och Kanada. Pandox hotell drivs i olika driftsformer under välkända varunamn som Scandic, Hilton, InterContinental, Hyatt, Radisson SAS, Crowne Plaza, Clarion, Elite eller genom oberoende distributionskanaler.

Bifogas: Pressrelease i sin helhet.