ABSOLUT ICEBAR ÖPPNAR I PANDOX HOTELL COPENHAGEN HOTEL 27

13 okt, 2006, 11:33

Stockholm 2006 09 13

ABSOLUT ICEBAR ÖPPNAR I PANDOX HOTELL COPENHAGEN HOTEL 27

Absolut Icebar kommer under våren att öppna Köpenhamns första isbar i Copenhagen Hotel 27, ett hotell som Pandox äger och driver sedan 2005.

V&S Absolut Spirits och Icehotel har under de senaste fyra åren öppnat Absolut Icebar i Stockholm, Milano, London och Tokyo. Originalet kommer från Icehotel i Jukkasjärvi där världens första Icebar öppnade 1994. Etableringen i Köpenhamn förväntas ge stor uppmärksamhet och kommer att stärka Copenhagen Hotel 27 som är under omprofilering till ett design- och livsstilshotell.

Hotellet har 200 rum och ligger ett kvarter från Rådhusplatsen och Tivoli mitt i de centrala nöjeskvarteren.

....

För ytterligare information:

Anders Nissen, VD Pandox AB, 08-506 205 50

Pandox är en av de ledande renodlade aktörerna på hotellfastighetsmarknaden i Europa. I portföljen ingår 39 hotell, varav sju operativa verksamheter, med sammanlagt cirka 8 880 rum belägna i Sverige, Danmark, Tyskland, Belgien, Bahamas, Storbritannien och Schweiz. Pandox hotell drivs i olika driftsformer under välkända varunamn som Scandic, Hilton, Radisson SAS, Crowne Plaza, Choice eller under oberoende distributionskanaler.