Inbjudan till Pandox Hotellmarknadsdag 2015

21 sep, 2015, 12:45
Pandox årliga Hotellmarknadsdag genomförs den 24 november 2015, på Hilton Stockholm Slussen. Eventet riktar sig till deltagare från hotellindustrin samt institutionella investerare, analytiker och media.

Pandox introducerade Hotellmarknadsdagen redan 1996 och den har utvecklats till ett årligt event och dynamisk mötesplats för hotellindustrin. Pandox firar i år 20 år och årets event kommer att fokusera på Pandox historia samt de makroekonomiska och politiska faktorer som driver utvecklingen av hotellindustrin. Dessa faktorer kommer att förklaras av ett antal respekterade externa talare med expertkunskaper på olika områden. Samtliga presentationer kommer att hållas på engelska.

Presentationerna inleds kl. 13:00 svensk tid och avslutas omkring kl. 18:00 svensk tid, följt av middag. En inspelad version av VD Anders Nissens presentation kommer finnas tillgänglig på www.pandox.se.

Vänligen besök www.pandox.se för en detaljerad agenda, mer information om talarna samt hur du kan anmäla dig till eventet.

Anders Nissen, VD, +46 (0)708 46 02 02
Anna Källgren, VD-assistent, +46 70 456 68 39

Pandox är en ledande hotellfastighetsägare i norra Europa med fokus på större hotell på viktiga fritids- och affärsdestinationer. Pandox hotellfastighetsportfölj omfattar 104 hotell med cirka 22 000 rum över åtta länder. Pandox verksamhet är organiserad i Fastighetsförvaltning, som omfattar hotellfastigheter med långa hyresavtal med marknadsledande regionala hotelloperatörer och ledande internationella hotelloperatörer, samt Operatörsverksamhet, som omfattar hotelloperatörsverksamhet som Pandox bedriver i sina helägda rörelsefastigheter. Pandox grundades 1995 och bolagets B-aktier är sedan den 18 juni 2015 noterade på Nasdaq Stockholm. www.pandox.se