Uppmärksammat och prisbelönt!

InterContinental Montreal förvärvades av Pandox 2007 som ett traditionellt affärs- och möteshotell med internationell stil. Produkten saknade en lokal profil och konkurrerade främst genom sitt läge. Detta var den strategiska utgångspunkten för ett omfattande investerings- och uppgraderingsprogram. Genom förändringar i layout, design, management och stil har hotellet skapat ett nytt koncept med mer boutiquekänsla. Sedan investeringen slutfördes 2010 har hotellet stärkt sin position och hör nu till stadens ledande vad gäller RevPAR-utveckling. 

Under 2013 genomfördes omfattande renoveringar av konferensytor i en närliggande fastighet, Nordheimer, i syfte att uppnå en enhetlig och modern hotellprodukt för att attrahera nya affärssegment. 

  • Investeringsprogram: 11 MCAD
  • Åtgärder: Under 2008–2010, renovering och modernisering av samtliga 357 hotellrum, utveckling av restaurang- och barkonceptet samt uppgradering av lobby och mötesytor. Omfattande renovering i den närliggande konferensbyggnaden Nordheimer. 

Läs mer om InterContinental Montreal