Pandox-ägt hotell byter varumärke

PRESSMEDDELANDE 20 maj 2011

Pandox-ägt hotell
byter varumärke
- Deltar i utvecklingen av hotellmarknaden i Linköping.

Elite Hotels förvärvar operatörsrörelsen i Radisson Blu Linköping.

Tillträdet sker den 1 juli 2011.

"Vi har goda erfarenheter från samarbete och utveckling av den här typen av hotell tillsammans med Elite som är en stark operatör i detta segment." säger Erik Hvesser på Pandox.

Hotellet som är beläget i centrala Linköping har 92 rum och en omfattande restaurang, festvåning och konferensverksamhet.

Erik Hvesser
Vice President, Business Area
Pandox AB
+46 (0)8 506 205 50
erik.hvesser@pandox.se

Pandox är en av Europas ledande aktörer på hotellfastighetsmarknaden rörande geografisk spridning, antal hotell, varunamn och storlek. I portföljen ingår 121 hotell, elva operativa verksamheter, med 24 800 rum belägna i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Storbritannien, Schweiz, Bahamas och Kanada. Pandox hotell drivs i olika driftsformer under välkända varunamn som Scandic, Hilton, InterContinental, Hyatt, Radisson Blu, Crowne Plaza, Holiday Inn, Clarion, Comfort, Quality, Elite, First, Rica, Park Inn, Ibis, Best Western, Rantasipi, Omena eller genom oberoende distributionskanaler. Pandox ägs av Eiendomsspar AS och Sundt AS.